Anmäl utebliven hämtning
Därför har vi inte hämtat
Att vi inte tömt kan bero på att hämtningen försvårats på något sätt. Renhållningspersonalen har inte skyldighet att tömma överfyllda och alltför tunga kärl. Detsamma gäller om en säck går sönder, om dragvägen inte är skottad, sandad eller på annat sätt inte går att ta sig fram på för renhållningspersonalen.
Om kärlet inte var framkört eller om det finns något hinder i vägen, ska du åtgärda problemet och vänta tills nästa tömning. Om kärlet är överfullt måste du packa ur de soppåsar som överfyllt kärlet och förvara dem någon annanstans tills kärlet är tömt. Kontakta Kretslopp och vattens kundservice om du behöver beställa extra tömning. Kundservice kan ge dig den exakta kostnaden för extratömning om du inte hittar priset i avfallstaxan.
Akuta störningar och ändringar av avfallshämtning
Vill du veta om sophämtningen är försenad i större områden, till exempel på grund av tekniska problem, eller om vi har ändrat hämttillfälle eller hämtställe, eller ordnat container eller kärl, t.ex. på grund fysiska hinder som snö och halka, kan du läsa om det här.
Skapa en bra arbetsmiljö för din sophämtare
Ditt kärl och hur du sköter det
Ring oss om vi inte hämtat dina sopor
Har vi inte hämtat dina sopor ringer du Kretslopp och vattens kundservice på 031-368 27 00.
Kontakta Kretslopp och vattens kundservice om du har frågor
Öppettider
Söker du en specifik tjänsteperson ringer du:
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Besöksadress
Gamlestadsvägen 317
Postadress
Box 123
424 23 Angered