Starta abonnemang och välj faktureringssätt
Så fungerar ditt avfallsabonnemang
Kundnumret kan vara samma för flera adresser så länge faktureringsadressen är densamma. Ditt kundnummer kan alltså ha flera hämtadresser och varje hämtadress har då ett unikt tjänsteställenummer för avfallsabonnemanget. Du hittar ditt tjänsteställenummer på dina fakturor.
Till varje hämtadress vill Kretslopp och vatten gärna ha aktuella kontaktuppgifter som mobilnummer och mejladress för att lätt kunna återkoppla till dig om det behövs. Det blir då möjligt att per automatik skicka felmeddelanden om det inte har varit möjligt att tömma dina kärl eller behållare.
Läs mer på:
Avfallstaxa för flerbostadshus
Olika sätt att få fakturan
Gör du inget val får du fakturan i pappersform, men ur miljösynpunkt rekommenderar Kretslopp och vatten att du väljer ett elektroniskt alternativ. Det sparar både papper och pengar. Alla fakturaalternativ är kostnadsfria.
Läs mer och välj alternativ på:
Autogiro
E-faktura för privatpersoner och småföretagare
E-faktura för företagare
Denna sida innehåller information i steg 5 av 7 om hur du ordnar din förpackningsinsamling
Startsida
Ordna insamling av förpackningar i flerbostadshus
Steg 1. Få koll på ditt ansvar
Det här är ditt ansvar för avfallshanteringen
Steg 2: Räkna ut ditt behov
Räkna ut ditt behov och din kostnad för en avfallsanläggning
Steg 3: Ordna en plats för insamlingen
Välj ut en plats för anläggningen
Steg 4: Utforma din anläggning
Insamling i kärl, markbehållare eller sopsug
Bygg bra avfallsutrymmen
Bygg och hantera en insamlingsplats med markbehållare
Steg 5: Starta upp hämtning av förpackningar
Starta abonnemang och välj faktureringssätt
Beställ hämtning av restavfall och matavfall
Beställ hämtning av förpackningar och returpapper
Steg 6: Informera boende
Informationsmaterial om avfall till boende
Steg 7: Sköt om din avfallsanläggning
Sköt om din avfallsanläggning i flerbostadshus
Kontakta Kretslopp och vattens kundservice om du har frågor
Öppettider
Söker du en specifik tjänsteperson ringer du:
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Besöksadress
Gamlestadsvägen 317Postadress
424 23 Angered