Har du fått flera likadana fakturor för VA och avfall för en och samma period?
16 oktober 2023
(Uppdaterat 2023-10-20)
Omkring 6 000 av våra privatkunder har av misstag fått två- eller tredubbla fakturor för avfall, vatten och avlopp. Misstaget uppstod i ett nytt internt redovisnings- och faktureringssystem när det skulle användas för första gången.
Så här gör du om du fått för många fakturor...
Du betalar din faktura: Betala den faktura som har lägst ordernummer innan förfallodatumet. Ordernumret står uppe till vänster på fakturan.
Om du redan har betalat en av fakturorna: Allt är OK, och du kan slänga de andra fakturorna.
Om du redan har betalat alla fakturorna: Vi kommer att se till att du får tillbaka pengarna på din nästa faktura.
Om du har autogiro: Vi kommer endast att dra betalning för en av fakturorna. Du behöver inte göra något.
Vi kommer att skicka ut information till alla våra kunder om hur de ska göra. Info kommer i Kivra för de som har den elektroniska tjänsten, och till alla andra kommer vi att skicka brev. Vi kommer också att ringa upp alla som redan kontaktat oss och velat ha återkoppling på telefon.
Vi beklagar det inträffade.