Boka flexlinjen via telefon eller texttelefon
Du kan alltid boka din resa via telefon. Beställningsmottagaren kan hjälpa dig att hitta lämpliga mötesplatser för din resa. Du som är döv eller hörselskadad kan boka resor via texttelefon.
Boka flexlinjeresa via telefon
Läs mer under rubriken Så här gör du.
Boka flexlinjeresa via texttelefon
Du som är döv eller hörselskadad kan boka resor via texttelefon. Läs mer om hur tjänsten fungerar på www.texttelefoni.se Det finns även andra tjänster som kan stödja dig i ditt samtal, läs mer om dessa här.
Läs mer under rubriken Så här gör du, längre ner på sidan, om vilken information du behöver uppge i samband med bokningen.
Information och regler
Flexlinjens beställningscentral har öppet måndag–fredag klockan 7–21, lördag klockan 8–21 samt söndag klockan 9–21. Ring beställningscentralen på telefon 031-41 96 90 för att boka din resa med flexlinjen.
Så här gör du
-
Ring beställningscentralen
-
Beskriv hur du vill resa
När du bokar din resa behöver vi få svar på en del frågor. Först och främst behöver vi ditt telefonnummer eller personnummer för att vara säkra på att vi bokar resan åt rätt person. Därefter får du beskriva hur du vill resa.
- Från vilken mötesplats eller adress vill du åka?
- Till vilken mötesplats eller adress vill du åka?
- Vilken tid vill du åka eller vilken tid vill du vara framme?
- Vilken dag?
- Ska du ta med dig någon på resan?
- Har du hjälpmedel med dig på resan?
- Vill du beställa en återresa?
-
Kontrollera att bokningen är korrekt
Hjälp oss med att vara uppmärksam när vi upprepar din beställning för dig. Då kan du kontrollera att vi har uppfattat rätt.
Kontakta serviceresors kundservice
Om du har frågor om flexlinjen eller om hur man bokar så kan du kontakta serviceresors kundservice.
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-368 25 50
Postadress
Box 2403
403 16 Göteborg