Anmäl borttappat föremål i stadstrafiken

Alla föremål som hittas på linjer inom Göteborgs stadstrafik lämnas till Västtrafik hittegods. Du kan göra en förlustanmälan här på webbplatsen. Kvarglömt gods kommer till hittegodsavdelningen tidigast nästkommande vardag.

Om du har tappat eller glömt något på våra bussar, spårvagnar eller båtar kan du göra en förlustanmälan här på webbplatsen, kontakta oss per telefon eller besöka oss. 
På Västtrafiks webbplats kan du se vilka linjer som körs av Göteborgs Stadstrafik

Innan du ansöker

Var beredd på att vi kan behöva till exempel IMEI-nummer (mobiltelefon), serienummer och kvitto.

Så här gör du

Registrera ditt borttappade föremål genom att fylla i formuläret. Ring eller besök oss sedan på Hotellplatsen 4, vid hållplats Centralstationen.

Anmäl borttappat föremål

De här uppgifterna behövs i din anmälan

För att vi ska vara säkra på att föremålet är ditt behöver vi en detaljerad beskrivning.

För mobiltelefoner efterfrågar vi:

  • Märke och modell samt färg
  • Serienummer eller IMEI-nummer  
  • Operatör

För andra kapitalvaror, exempelvis Air pods, efterfrågar vi:

  • Märke och modell samt färg
  • Serienummer

Beskriv det borttappade föremålet så detaljerat du kan. Kan du inte beskriva föremålet eller uppvisa ägandebevis har vi tyvärr ingen möjlighet att lämna ut föremålet. Föremål så som vantar, mössor, halsdukar och paraplyer sparas i tio dagar, övriga föremål förvaras i 30 dagar. Har vi kunnat identifiera ägaren kan föremålen sparas upp till 6 månader. Därefter skänks föremålen till välgörenhet.

Återlämning

Föremål som tappats kan tidigast återlämnas dagen därpå, från klockan 8. Är det helg kan föremålet hämtas följande helgfri vardag, från klockan 8. Det kan dröja upp till en vecka innan vi fått in det föremål som du tappat.

Avgift

Vi tar ut en avgift på 20 kronor vid utlämnande av vantar, mössor, halsdukar och paraplyer. För övriga föremål är avgiften 50 kronor.