Anmäl borttappat föremål i kollektivtrafiken

De flesta föremål som hittas på Kollektivtrafikfordon eller lämnas in till Västtrafikbutiker inom Göteborg, Mölndal och Partille lämnas till Västtrafik Hittegods, utlämning hotellplatsen 4.

Du kan göra en förlustanmälan här på webbplatsen, kontakta oss per telefon eller besöka oss. Kvarglömt gods kommer till Västtrafik Hittegods tidigast nästkommande vardag. 

För att säkerställa att ditt föremål lämnas till Västtrafik Hittegods, sök aktuell linje på Västtrafiks hemsida.

Innan du ansöker

Var beredd på att vi kan behöva till exempel IMEI-nummer (mobiltelefon), serienummer och kvitto.

Så här gör du

Registrera ditt borttappade föremål genom att fylla i formuläret. Ring eller besök oss sedan på Hotellplatsen 4, vid hållplats Centralstationen.

Anmäl borttappat föremål

De här uppgifterna behövs i din anmälan

För att vi ska vara säkra på att föremålet är ditt behöver vi en detaljerad beskrivning.

För mobiltelefoner efterfrågar vi:

  • Märke och modell samt färg
  • Serienummer eller IMEI-nummer  
  • Operatör

För annan elektronik, t.ex. Air Pods, efterfrågar vi:

  • Märke och modell samt färg
  • Serienummer

Beskriv det borttappade föremålet så detaljerat du kan. Kan du inte beskriva föremålet eller uppvisa ägandebevis har vi tyvärr ingen möjlighet att lämna ut föremålet. Föremål så som vantar, mössor, halsdukar och paraplyer sparas i tio dagar, övriga föremål förvaras i 30 dagar. Har vi kunnat identifiera ägaren kan föremålen sparas upp till 6 månader. Därefter skänks föremålen till välgörenhet.

Återlämning

Föremål som tappats kan tidigast återlämnas dagen därpå, från klockan 8. Är det helg kan föremålet hämtas följande helgfri vardag, från klockan 8. Det kan dröja upp till en vecka innan vi fått in det föremål som du tappat.

Avgift

Vi tar ut en avgift på 20 kronor vid utlämnande av vantar, mössor, halsdukar och paraplyer. För övriga föremål är avgiften 50 kronor.