Akuta störningar och ändringar av avfallshämtning

Här får du reda på om sophämtningen är försenad i större områden, till exempel på grund av tekniska problem, eller om vi har ändrat hämttillfälle eller hämtställe, eller ordnat container eller kärl, till exempel på grund fysiska hinder som snö och halka. Här kan du också anmäla dig till vår SMS-service för att få meddelande - servicevarning - om störningar vid din fastighet.

(Uppdaterat 8 maj 2019)

Vi har inga större störningar just nu

Du som är fastighetsägare ansvarar för gångbanor, trottoarer och trappor upp till 10 meter utanför din tomtgräns. Finns ingen gångbana eller trottoar ansvarar du istället för 1,2 meter av gatan utanför tomtgränsen. Läs mer om ditt ansvar som fastighetsägare i broschyren Tillsammans tar vi hand om Göteborg – lite information om ditt ansvar som fastighetsägare.

Ändrad sophämtning kring helgdagar

Här kan du se när vi har varit tvungna att ändra hämtdagar på grund av till exempel storhelger.

Få störningsinfo via sms

Vill du snabbt veta om det är störningar i sophämtningen - eller vattenavbrott - vid din fastighet kan du anmäla dig till vår sms-service här.