Nu är serviceresors uppdaterade app och webbplats för bokning av resor i drift

Publicerad 15 april 2021

Äntligen är vår uppdaterade app och webb på plats. Du som brukar boka resor via appen behöver först ta bort den gamla appen pch ladda ned den nya.

Appen heter "Göteborgs stad - Mina resor" och ser numera ut så här:

Blå ikon med vit buss och personbil.

Appen laddar du ner gratis från App Store eller Google Play.

För att kunna boka resor via webb eller app behöver du ett användarnamn och ett lösenord. Har du ett sedan tidigare fungerar det att använda i vår uppdaterade app och webb. Du ska använda samma lösenord till app och webb. Nytt är att du inom kort också kommer att kunna logga in med hjälp av ditt bank-id.  Om du inte har bank-id sedan tidigare beställer du det via din bank. Om du inte har användaruppgifter sedan tidigare kan du beställa det via minaresor.goteborg.se. Om du inte hittar dina användaruppgifter så kan vi skicka nya till dig om du klickar på ”glömt lösenord” på sidan.

Titta gärna på vår introduktionsfilm:

Du kan också boka via webben

Brukar du boka via webben så loggar du in på mina.resor.goteborg.se . Där har uppdateringen skett automatiskt och du behöver inte ladda ner något.

Har du inte använt appen eller webben för att boka dina resor tidigare?

För dig som inte provat att boka via app och webb kan vi berätta att de flesta resor med färdtjänst och flexlinjen går att boka på detta sätt. Du kan boka och avboka resor dygnet runt, du behöver aldrig hamna i telefonkö och du kan utnyttja flera smarta funktioner. Visste du till exempel att det i appen och på webben finns en karta där du kan följa var fordonet befinner sig när du väntar på din bil? Självklart kan du också fortsättningsvis ringa och boka din resa och alltid välja det bokningssätt som passar dig bäst beroende på din situation vid bokningstillfället.

Kontakta kundservice om du har frågor


Har du frågor är du alltid välkommen att höra av dig till serviceresors kundservice på telefon 031-41 95 52, vardagar kl 8-12.