Vi är stolta över den service vi ger varje dag!

Fotograf: Mindy Lara

Publicerad 5 november 2020

Tessie Hallberg är verksamhetschef för servicecenter på förvaltningen Intraservice i Göteborgs Stad. Servicecenter är vanligtvis den första kontakten många medarbetare i staden har med Intraservice.

Vi hjälper Göteborgs Stads verksamheter och 55 000 medarbetare i IT-frågor och problem med olika IT-system och -tjänster. Det är väldigt varierande vad man hör av sig om så vi måste ha en bred kunskap om över 150 system, säger Tessie Hallberg. Man kan säga att vi är specialister på att vara generalister!

Specialister på att vara generalister

På servicecenter arbetar cirka 75 personer i olika roller som dagligen har direktkontakt med hundratals medarbetare i Göteborgs Stad. Antingen via telefon, mejl eller support på plats. De kan hjälpa till att förstå hur en tjänst fungerar eller att snabbt hitta lösningar om det uppstått problem. Servicecenters medarbetare tar också emot synpunkter och förbättringsförslag på tjänster eller nya behov och önskemål.

  Våra medarbetare har en gedigen kunskap om Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi förstår våra kunder, deras behov och var de befinner sig, säger Tessie Hallberg. 

Best practice och kunskapshantering

Arbetet med kunskapshantering utförs med stöd i best practice-processer. Det är en förutsättning för den digitala utvecklingen och för att till exempel utöka supporten för dem som behöver det dygnet runt.

Vi arbetar hela tiden för att ta tillvara kunskap och förädla den, säger Tessie Hallberg. Digitaliseringen är vår främsta framgångsfaktor för utökad support. Vi behöver i högre utsträckning använda till exempel chatbot och andra lösningar för att vara så kostnadseffektiva som möjligt.

Socialt, omväxlande och komplext

Det är ett väldigt socialt arbete och man träffar många människor.

Hos oss händer mycket och snabbt. Det är händelsestyrt och omväxlande med varierande komplexitet. Om man gillar kombinationen av att hjälpa andra och göra nytta, ge service och arbeta med teknik, så är detta ett bra ställe att vara på, säger Tessie Hallberg.   Vi är stolta över den service vi ger varje dag


Tre snabba med Tessie Hallberg

Senast lästa bok?

Läser alltid flera böcker samtidigt, just nu bland annat uppföljaren till Katedralen vid havet, Jordens arvingar av Ildefonso Falcones.


Favoritgodis

Choklad. I alla former.


Vad ska du göra i höst?

Bara njuta av en vacker höst och komma ut i naturen. Så här i corona-tider får jag mycket kraft från det!