Inga nya bokningar från 23 september till och med 3 oktober

Publicerad 20 september 2022

Inför lanseringen av Göteborgs Stads nya e-tjänst för bokning och bidrag behöver vi stoppa möjligheten att göra nya bokningar i idrottsanläggningar och samlingslokaler via bok.goteborg.se. Under denna period kan du se dina bokningar men inte göra nya. Om du behöver avboka eller ändra din bokning, hör av dig via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig.



Vad gäller framöver?

  • Från 23 september till och med 3 oktober kan du inte boka tider i Göteborgs Stads idrottsanläggningar och samlingslokaler. Du kan se dina bokningar via bok.goteborg.se, men inte boka. Vi tar inte emot nya bokningar via telefon, e-post eller kontaktformulär under denna period.
  • Önskemål om avbokning eller ändring av befintlig bokning skickar du in via vårt kontaktformulär.
  • Från 4 oktober kan du se dina befintliga bokningar och göra nya bokningsförfrågningar i den nya e-tjänsten.

Varför stoppar vi bokningarna?

All kundinformation och befintliga bokningar ska flyttas från bok.goteborg.se till den nya e-tjänsten. För att vi ska hinna kontrollera att allt ser korrekt ut, görs flytten redan 23 september. För att undvika dubbelbokningar och andra fel vill vi göra så lite ändringar som möjligt innan den nya e-tjänsten kommit i gång.

Inga bidragsansökningar på bok.goteborg.se 23 september – 3 oktober

Vanligtvis kan du söka utvecklingsbidrag via bok.goteborg.se året runt. Under perioden 23 september till och med 3 oktober stänger vi tillfälligt möjligheten att söka. Från och med 4 oktober kan du söka utvecklingsbidrag i den nya e-tjänsten.

Gör inga ändringar av kontaktuppgifter eller föreningsinformation

Ingenting som görs på bok.goteborg.se efter 23 september kommer med till den nya e-tjänsten. Gör därför inga ändringar av dina kontaktuppgifter eller annan information i bok.goteborg.se under denna period.