Tillgänglighetsredogörelse för inloggning till e-tjänster
Vad är digital tillgänglighet?
Digital tillgänglighet innebär att ingen ska hindras från att använda digital service på grund av funktionsnedsättning. Till exempel ska innehållet vara lätt att läsa och förstå. Du ska också kunna ta del av innehållet, och utföra de tjänster som finns, oavsett om du behöver använda något hjälpmedel eller inte.
Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
För kommunala tjänster gäller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service . Kraven i lagen är baserad på den internationella standarden för webbtillgänglighet, WCAG 2.1 nivå AA .
Tillgänglighetsredogörelse för inloggningen
Du använder inloggningen för att komma åt tjänster och ärenden på goteborg.se och i andra system som vi använder, till exempel svara på platserbjudande för förskolan eller boka lokaler för en förening. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda våra tjänster. Här kan du läsa om vilka kända problem som finns och hur du gör för att rapportera brister.
Hur tillgänglig är inloggningen?
Inloggningen är delvis förenlig med lagen om digital tillgänglighet till offentlig service. De brister vi känner till presenterar vi på den här sidan. Vi arbetar hela tiden med att förbättra tillgängligheten.
Allmänna brister
- När du vill logga in är tiden för att genomföra inloggningen begränsad till 3 minuter. Det finns ingen möjlighet att utöka tiden och det finns ingen information om detta i förväg. Detta är inte förenligt med kraven på att vi ska ge dig som användare tillräckligt med tid för att läsa och använda innehållet. Vi strävar efter att erbjuda en lösning för att du själv ska kunna förlänga tiden om du behöver.
Så har vi testat tillgängligheten
Vi testar tillgängligheten som en del i utvecklingsprocessen.
Denna tillgänglighetsredogörelse publicerades den 17 december 2024.
Om du har synpunkter på tillgängligheten
Vi arbetar löpande med att förbättra tillgängligheten. Lämna gärna dina synpunkter om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att inloggningen inte uppfyller lagens krav.
Lämna dina synpunkter till Göteborgs Stad
Lämna dina synpunkter på tillgängligheten på inloggningen
Kontakta tillsynsmyndigheten
Det är Myndigheten för digital förvaltning, DIGG , som är tillsynsmyndighet. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och anmäla det.
Kontakta Göteborgs Stad
Har du synpunkter eller frågor om inloggningen kan du kontakta Göteborgs Stad.
Öppettider
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
- E-post
- goteborg@goteborg.se
- Kontaktformulär
Postadress
Göteborgs Stad
404 82 Göteborg