Polhemskåren

Vi i elevkåren på Polhemsgymnasiet jobbar för att ge våra medlemmar en mer givande skoltid genom att: arrangera grymma events och "happenings", erbjuda rabatter, speciella erbjudanden och mycket annat roligt.

Polhemskåren jobbar med frågor som rör elevernas situation på skolan - allt ifrån arbetsmiljö till medbestämmande och allmänna trivselfrågor. Om du vill få kontakt med Polhemskåren, slå oss en signal på 031-367 24 25 eller hälsa på oss i elevkårsrummet på våning 2 i hus Anglia.

Om du vill bli medlem i kåren kostar det 20 kronor och då får du ta del av alla förmåner som erbjuds som sträcker sig över ett helt läsår.

Kanske vill du själv vara med och påverka/utveckla skolans kårarbete? I så fall finns det möjligheten att söka in till styrelsen som till varje årsmöte letar efter nya tillskott. Denna chans dyker upp varje vår och information kommer spridas till alla skolans elever i god tid, så håll ögonen öppna!

Oavsett om du vill bli medlem i kåren eller bara vill se vilka som sitter i styrelsen så är du välkommen att besöka oss i kårrummet på våning 2 - du kan också följa oss i våra sociala medier. Hoppas att vi ses!