Beskrivning av träning

För att du ska kunna hitta den träning som passar just dig ges här en kort beskrivning av innehållet i våra gruppaktiviteter.

Basträning -utomhus och inomhus

Grundläggande övningar för rörlighet, styrka, kondition och balans. Görs i intervaller med och utan redskap

Dansinspirerad gympa- inomhus och utomhus

Enkel koreografi med fokus på kondition och rörlighet. Inspiration hämtad från olika dans-och musikstilar.

Kvinnogympa- inomhus

Lättare kondition, rörlighet och styrka för hela kroppen. Endast för kvinnor.

Lätt kvinnoträning- digitalt

Lätt träning med stabilitet och avspänning. En stor del av passet är på matta. 

Lätt träning- utomhus

Enkel träning för hela kroppen

Lättgympa- utomhus 

Lättare kondition, rörlighet och styrka i grupp. Kan göras både ståendes och sittandes på stol.

Mindfulness-digitalt

En metod som syftar till att utveckla vår uppmärksamhet, medvetenhet och medkänsla. Vi gör enkla avslappnings och meditationsövningar som kan användas för att hantera stress, ångest och nedstämdhet. övningarna utför du sittande eller liggande.

Pilates- digitalt

Träning på matta med fokus på styrka, stabilitet och kroppskontroll.

Social promenad

Vi går i lugnt/ mellan tempo och pratar, om vädret tillåter stannar vi och dricker the/kaffe. Tag med eget. 

Träning på Kvibergs utegym- utomhus

Styrka och kondition. Ledaren ger instruktioner och visar hur du kan använda utegymmet för träning av hela kroppen.

Yoga-  digitalt

Träning med fokus på mage, rygg och benstyrka. Inslag av balans och uthållighet. Övningarna är delvis på marken. Positionerna är valda så att du själva kan välja hur mycket du vill anstränga kroppen.