Beskrivning av träning

För att du ska kunna hitta den träning som passar just dig ges här en kort beskrivning av innehållet i våra gruppaktiviteter.

Afrokaribisk dans

Enkla- medelsvåra dansrörelser till afrokaribisk musik

Dansinspirerad gympa

Konditions-och koordinationsträning med enkla steg hämtat från olika dansstilar och musik.

Kom-igång-träning

Kondition, koordination och styrka. Grundläggande övningar där vi jobbar med alla stora muskelgrupper.

Kvinnogympa

Gympa till musik med träning av kondition och styrka. Endast för kvinnor.

Linedance

Koreograferad dans med stegkombinationer som upprepas. Vill du dansa linedance? Ring Birgitta på telefon 073-614 62 22 för mer information om tid och plats.

Lättgympa

Lättare kondition, rörlighet och styrka i grupp. Både stående och sittandes på stol.

Mage rygg-träning

Konditions-och styrketräning med fokus på bålstabilitet

Mindfulnesspromenad

En stillsam promenad i lugnt tempo där vi stannar på utvalda platser och utövar enkla avslappnings-och meditationsövningar. Mindfulness syftar till att minska stress och utmattning i vardagen.

Träning på Kvibergs utegym

Stryka och kondition på Kvibergs utegym där ledare ger instruktioner och visar hur du kan använda utegymmet för träning av hela kroppen.

Stationsträning

Vi tränar styrka, kondition och balans på olika stationer i intervaller med och utan redskap.

Utby-promenad

En uppiggande promenad i medeltempo.

Yoga

Yogapass med fokus på bålstyrka och rörlighet i höfter. avslutas med nedvarvning och andningsövningar. Tag med egen yogamatta eller handduk.