Fiskebäck bom till skäret
För att öka säkerheten i hamnen, har vi infört ett digitalt nyckelsystem till bommen ut till skäret i Fiskebäck.
Systemet bygger på att du har en mejladress registrerad hos oss.
Vilka får tillgång
Alla kunder med avtal i Fiskebäck.
Vad kostar det
Den digitala nyckeln är kostnadsfri
Vad gäller för parkering innanför bommen
Du måste ha ett giltigt parkeringstillstånd från Grefab.
Vad heter systemet
Systemet, som heter Parakey, använder din mejladress för att skapa upp ett konto som kunden använder i en App i din mobiltelefon. När vi aktiverar det nya låssystemet kommer du att få ett mejl med information om hur man laddar ner appen och använder den digitala nyckeln.
När får jag mejlet med mer information
Du kommer att få en inbjudan till din mailadress med information om hur du laddar ner appen och använder den digitala nyckeln i din mobiltelefon. I mejlet får du också en engångskod som du själv ändrar, du hittar engångskoden lite längre ned i inbjudan.
Har du inte fått mailet så dubbelkolla också i din skräpkorg då mail tyvärr ibland hamnar där.
Parakey använder din mailadress som ditt användarnamn och du får själv välja ett lösenord på minst 6 tecken. När du har installerat appen och skapat ditt konto fungerar den digitala nyckeln direkt.
Hur många digitala nycklar får du
Du kommer att få 1 nyckel som är kopplad till ditt avtal. Behöver fler i familjen få tillgång till nyckeln kan du anmäla på 2 extra mejladresser på ditt avtal hos oss.
Mejladresserna till dem som du vill lämna en digital nyckel till anmäler du till kundservice@grefab.se, skriv digital nyckel i ämnesraden och glöm inte att skriva ditt kundnummer/personnummer och namn.
Vad händer om jag byter mejladress
Byter du mejladress kommer den digitala nyckeln inte att fungera förrän du har ändrat dina kontaktuppgifter i vår e-tjänst på www.grefab.se. Du får då en ny inbjudan till Parakey.
Frågor och svar om Parakey-appen
Här hittar du svar på dina frågor om Parakey-appen