Trycksaker
Trycksaker kommer i flera format och kan användas i en stor variation av sammanhang. Genom att utgå från mallarna och följa stadens grafiska profil hjälper du till att göra stadens kommunikation enhetlig oavsett vem som producerar.
Tänk på
- Stadens logotyp har en fast plats och storlek i alla format. Även marginalerna, sidhuvud och sidfot utgör ett fast ramverk. Läs mer på sidan Logotyp.
- Använd typsnitten Gotham och Caslon i trycksaker. Läs mer på sidan Typsnitt.
- Alla mallar och layoutförslag är gjorda utifrån ett designsystem. Det kan även vara ett stöd för dig att skapa egen layout. Läs mer på sidan Designsystem.
- Använd gärna färgplattor eller informationsgrafik för att lyfta fram information, men var inte rädd för vita ytor. Läs mer på sidan Färg.
- Budskapet blir tydligare om du använder få foton och illustrationer. Läs mer sidorna på sidan Bild.
Affischer och flyers
Exempel på olika affischer och flyers gjorda utifrån stadens mallar. Foton och illustrationer är hämtade från mediabanken och informationsgrafik används för att lyfta innehåll.
Exempel på hur samma material kan anpassas för olika format.
Broschyrer
Exempel på broschyrer och foldrar i olika format, gjorda utifrån stadens mallar.
Rapporter
Exempel på sidor ur rapporter gjorda utifrån stadens mallar.
Annonser
Exempel på annons för en tidning gjord utifrån stadens mallar. Tänk på att anpassa innehållet efter dagspresstryck.
Mallar, inspiration och mer information
Du hittar mallar för trycksaker på sidan Mallbibliotek.
Se exempel på leveranser av trycksaker som är gjorda enligt grafisk profil på intranat.goteborg.se/visuellkommunikation.
Har du frågor eller behöver rådgivning?
Kontakta enheten visuell kommunikation