Foto: Johan Andrén

Hittegods

Till Hittegods kommer varje vardag upphittat gods från spårvagnar, bussar och båtar som körs inom Göteborgs stadstrafik.

Så här går det till

Tidigast vardagen efter förlusttillfället kan upphittat föremål komma till oss på Hittegods. Varje morgon åker vi till alla garage som ingår i vårt avtal för att hämta upphittade föremål. På vårt kontor på Hotellplatsen 4 registreras alla föremål i vår databas. Varje vardag klockan 08:00-19:00 och lördag klockan 10:00-16:00 är kunder välkomna att ringa eller besöka oss för att hämta ut eller göra en förfrågan om förlorat föremål.

Bra att veta

Alla föremål som hittas på linjer inom kollektivtrafiken i Göteborg lämnas till Västtrafik Hittegods. Kvarglömda föremål kommer till hittegodsavdelningen tidigast nästkommande vardag. Det kan dröja upp till en vecka innan vi fått in det föremål som du tappat. För att hitta de linjer som kör i Göteborgs kollektivtrafik kan du besöka Västtrafiks hemsida för hittegods.

Registrering

För att vi ska vara säkra på att föremålet är ditt behöver vi en detaljerad beskrivning, registrera ditt borttappade föremål här. Du kommer bli kontaktad om vi får in ett föremål som matchar din beskrivning. Besök oss på Hotellplatsen 4, vid hållplats Centralstationen.

Expeditionsavgift

Så snart föremålet är bekräftat lämnar vi ut ett godsnummer som är kopplat till ditt föremål. Vi tar sedan ut en expeditionsavgift på 50 kr vid utlämning av större föremål. För mössor, vantar, halsdukar och paraplyer är det en expeditionsavgift på 20 kr.

Större föremål behåller vi hos oss i 30 dagar, mindre gods såsom mössor, vantar, halsdukar, handskar och paraplyer finns kvar hos oss i 14 dagar. De föremål som inte hämtas ut skänks till välgörenhetsorganisationer.

Kontaktuppgifter

Besök

Hotellplatsen 4, Göteborg
Hållplats Centralstationen

Öppettider

Måndag – fredag klockan 08.00 – 19.00
Lördag klockan 10.00 – 16.00

Telefon

031-80 20 88

Mejl

hittegodset@sparvagen.goteborg.se