Information om covid-19
På denna sida hittar du ett urval av länkar till information som gäller dig som utförare samt Göteborgs Stads information till brukare och allmänhet.
Tillfälliga tilläggsavtal
Men anledning av Covid-19 beslutade kommunfullmäktige i april 2020 om ett tillfälligt tilläggsavtal för utförare av hemtjänst och utförare av daglig verksamhet.
Tilläggsavtalen gäller från 1 mars 2020 och innebär tillfälliga förändringar av krav och ersättningsmodeller.
För närvarande gäller de tillfälliga tilläggsavtalen till den 31 maj 2021.
Vill du ta del av handlingen inför kommunfullmäktiges beslut kan du läsa det här. Tillfälligt tillägg till förfrågningsunderlag enligt LOV avseende hemtjänst och daglig verksamhetTilläggsavtal till kontrakt med privat utförare av hemtjänst enligt lag om valfrihetssystem LOV
Covid-19, hygien och smittskydd
Krisinformation från svenska myndigheter
Information, material och länkar för utförare av hemtjänst med anledning av coronaviruset
Information, material och länkar för utförare inom funktionshinder med anledning av coronaviruset
Information om vårdhygien för vård och omsorg
Information om Covid-19 på olika språk och information med bilder
Hygienkörkort – utbildning i basal hygien
Film: Basala hygienrutiner och Covid-10
Covid-19: Skyddsutrustning externa utförare av vård och omsorg
Smittan påverkar verksamheter och företag
Göteborgs Stads information till företagare