Resor till och från daglig verksamhet

Information för dig som beställer resor och årskort för resor till och från daglig verksamhet.

Trafikmässigt saknar vi för närvarande full kapacitet hos en av våra leverantörer

Detta kan innebära försening, att annan tid än den inplanerade erbjuds, att vi inte kan garantera fast förare och att resan uteblir. Vi gör allt vi kan för att lösa situationen för våra resenärer.

Beställa resor eller ändra schemalagda resor

Beställning och ändring sker i två steg. Båda stegen måste genomfördas i direkt anslutning till varandra för att anmälan ska betraktas som komplett.

1. Skicka meddelande genom Treserva

Välj ”gemensam sändlista” och scrolla ner till ”Stadsmiljö resor DV”. Namnge ärendet: Ansökan om nya resor eller Förändra befintlig beställning.

Meddelandet ska innehålla följande:

  • Den enskildes namn
  • Den enskildes personnummer
  • Insatsnummer i Treserva
  • Namn på daglig verksamhet

2. Mejla serviceresor

Fyll i Blankett för att beställa eller ändra resor.

Mejla ifylld blankett till fardtjansttillstand.serviceresor@stadsmiljo.goteborg.se.

Namnge mejlet antingen Ansökan om nya resor eller Förändra befintlig beställning.