Rapportera avvikelser

Det är viktigt att vi får veta vad som inte fungerar med våra resor.

Rapportera avvikelser i e-tjänsten

Rapportera in avvikelser i skolskjuts (för skolskjutsombud)

Rapportera in avvikelser i resor till och från daglig verksamhet

Skicka in avvikelserapport så snart som möjligt

Avvikelserapporten ska alltid in så fort som möjligt, helst samma vecka. Ju tidigare föraren får frågan desto större chans att föraren kommer ihåg just den resan (föraren kör ca 30-50 resenärer per dag så har det gått för lång tid kan det vara svårt att komma ihåg den specifika resan).

Reklamation på försenade resor för ekonomisk kompensation

Skicka in reklamation efter att fakturan har kommit. Ibland hinner vi korrigera själva innan fakturaunderlaget tas fram.

När kan föräldrar själva ringa in till kundservice gällande skolskjuts?

Det är skolan som är beställare/betalare av skolskjuts. Därför är det viktigt att skolan också har en överblick om det är något som inte fungerar, till exempel upprepade förseningar och eventuella klagomål. Vi utreder de klagomål som kommer in till oss och skulle vi i utredningen komma fram till att något i beställningen behöver ändras är det alltid skolan som måste ta beslutet, eftersom det kan medföra ökad kostnad för skolskjutsen eller behov av anpassning av scheman för att möta eleven.

Skulle det däremot inträffa en incident där förälder är involverad som vittne eller liknande är det bättre om vi får en direktkontakt med föräldern istället för att det ska gå via ombud. Vi brukar då vid kontakt med föräldern prata om hur informationen till skolan ska ske.