Utbildning i digital konferens

Hur vet jag att utrustningen funkar? Hur kopplar jag in den? Välkommen till vår utbildning i digital konferens.

Under det senaste året har vi fått mängder av frågor och funderingar från våra mötesarrangörer om hur en digital konferens går till och vad man måste tänka på inför sitt arrangemang. Vi kan därför arrangera workshops där vi bland annat pratar om: 

  • Webbkonferensens historia
  • Skillnaden mellan broadcast, streaming och webbkonferens
  • Hur får jag enkelt igång min sändning?
  • Hur vet jag att allt funkar med kamera och mikrofon?
  • Vad ska man tänka på innan/under/efter jag gör min sändning?
  • Tekniska hjälpmedel såsom kamera, mikrofoner, ljus och olika sorters tekniker
  • Om jag ska koppla in sekundär teknik, hur gör jag då?
  • Vi provar att sända live med olika tekniska hjälpmedel

Pris: 395 kr inkl. kaffe och fika

08.15-08.30 Kaffe/incheckning
Rundvandring i lokalerna
08.30-09.45 Första passet teori
09.45-10.00 Fikapaus
10.00-11.00 Andra passet praktiska moment
11.00-11.45 Deltagarfrågor case/exempel/dialog
11.45-12.00 Summering/utvärdering

Om du vill kan du mejla in frågor i förväg så skräddarsyr vi innehållet för er. 

Vi följer samhällsutvecklingen och begränsar deltagarantalet till rådande rekommendationer.

Välkommen med din bokningsförfrågan via e-post eller telefon

E-post: konferens.burgarden@educ.goteborg.se
Telefon: 031-367 03 00.