Utbildning i digital konferens


Hur vet jag att utrustningen funkar? Hur kopplar jag in den? Välkommen till vår utbildning i digital konferens.

Hur går en digital konferens går till och vad man måste tänka på inför sitt arrangemang? Vi arrangerar workshops där vi bland annat pratar om: 

  • Webbkonferensens historia
  • Skillnaden mellan broadcast, streaming och webbkonferens
  • Hur får jag enkelt igång min sändning?
  • Hur vet jag att allt funkar med kamera och mikrofon?
  • Vad ska man tänka på innan/under/efter jag gör min sändning?
  • Tekniska hjälpmedel såsom kamera, mikrofoner, ljus och olika sorters tekniker
  • Om jag ska koppla in sekundär teknik, hur gör jag då?
  • Vi provar att sända live med olika tekniska hjälpmedel

Pris: 395 kr inkl. kaffe och fika

  • 08.15-08.30 Kaffe/incheckning, Rundvandring i lokalerna
  • 08.30-09.45 Första passet teori
  • 09.45-10.00 Fikapaus
  • 10.00-11.00 Andra passet praktiska moment
  • 11.00-11.45 Deltagarfrågor case/exempel/dialog
  • 11.45-12.00 Summering/utvärdering

Om du vill kan du mejla in frågor i förväg så skräddarsyr vi innehållet för er. 

Välkommen med din bokningsförfrågan via e-post eller telefon

E-post: konferens.burgarden@educ.goteborg.se
Telefon: 031-367 03 00.