Enhetskatalogen

Förvaltningen inköp och upphandling

Förvaltningen inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i upphandlingsfrågor. Förvaltningen är Stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag.

Telefon
031-366 37 00
Telefontider
Måndag-torsdag 8-16 Fredag
samt dag före helgdag 8-15 Lunchstängt 11.30-12.30
Besöksadress
Magasinsgatan 18a
Postadress
Box 1111
405 23 Göteborg
Om fackförvaltningar i Göteborgs Stad
Göteborgs Stad har 21 fackförvaltningar. Dessutom finns tio stadsdelsförvaltningar och en rad bolag.
Varje fackförvaltning leds av en nämnd. I nämnden sitter politiskt tillsatta ledamöter som är utsedda av kommunfullmäktige. De anställda tjänstemännen i fackförvaltningarna ansvarar sedan för att arbetet utförs så som nämnden beslutat.


Sök handlingar och protokoll
Sök politiker