Till sidans huvudinnehåll

Studenten 2026

Onsdag 3 juni är det dags för våra treor att ta studenten. Familjer, vänner och släktingar är välkomna att fira studenterna när de springer ut.

Tid och plats för utspringet

Utspringet börjar klockan 13.00 från skolans östra sida (caféet) som vetter ut mot Angereds Stadspark (Linjespringarens väg).

Alla studenter samlas med sin klass och mentor på morgonen för fotografering, lunch och avslutning i aulan. Exakt tid och plats för detta får studenterna från sin mentor.

Tänk på att:

  • I skollagen står det att alkohol inte får drickas eller tas med in på skolans område. Elev som tar med sig alkohol till skolan kommer få den beslagtagen av personal. Elever som kommer till skolan för berusade för att delta, tillåts inte vara med på klassens studentfirande. Vi förväntar oss att alla elever respekterar detta och att vi får en trevlig studentavslutning som blir ett fint minne för livet.
  • Det är förbjudet att ta med fyrverkerier, trummor, högtalare eller annat som stör studentavslutningen på skolgården.
  • Inte göra sådant som kan innebära obehag eller störa andra som firar. Det kan till exempel vara att använda brandsläckare eller hälla dryck på studenterna på skolgården.
  • Plastkonfetti räknas som nedskräpning och omfattas därför av ett förbud mot nedskräpning som står i miljöbalken. Använd gärna istället såpbubblor, blomblad eller liknande.
${loading}