Till sidans huvudinnehåll
En illustration på ett kuvert, mot en ljuslila bakgrund.

Digital och fysisk myndighetspost från Göteborgs Stad kan ha skickats fel – felet åtgärdat

Publicerad 17 juli 2024

Mellan 13 - 18 juni har ett tekniskt fel orsakat problem vid utskick via Mina meddelanden som innehåller bilagor. Under dessa dagar finns det en risk att information kan ha skickats till fel mottagare. Felet är åtgärdat.

Göteborgs Stad använder tjänsten "Mina meddelanden" för att skicka digital och fysisk myndighetspost. Ett tekniskt fel har gjort att bilagor med personuppgifter kan ha skickats till fel person. Felet åtgärdades 18 juni och är anmält till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

Förvaltningen för funktionsstöd, socialförvaltningarna Centrum, Hisingen, Nordost och Sydväst, och äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen är bland de förvaltningar som använder tjänsten ”Mina meddelanden”.

Det finns rutiner för posthantering via ”Mina meddelanden”. Risken för felaktiga utskick är därför liten, trots det tekniska felet. På grund av sekretess sparas ingen information i "Mina meddelanden" när utskick har gjorts. Det innebär att det inte går att se vilka personer som fått meddelanden under denna period eller vilken information som har skickats ut. ­

Inga utskick efter 18 juni berörs av felet.

Hör av dig om du har fått felaktig post

Om du har fått post med bilaga från Göteborgs Stad som är daterad 13 - 18 juni finns det en liten risk att du har fått information som inte rör dig. Om du har fått information som inte rör dig ska du kontakta din socialsekreterare. Radera informationen i din digitala brevlåda och om du fått fysisk post riv sönder och släng den.

Mer information och kontaktuppgifter 

Läs mer om hur Göteborgs Stad behandlar personuppgifter och hitta kontaktuppgifter till respektive förvaltning

Har du frågor, kontakta den förvaltning du har fått post ifrån.


${loading}