Till sidans huvudinnehåll
Publicerad 18 maj 2026

Främlingsfientlig propaganda i Göteborgs Stads kuvert

Främlingsfientlig propaganda i Göteborgs Stads kuvert
Två invånare i Angered har informerat Göteborgs Stad om att de har fått främlingsfientlig propaganda som ser ut att ha Göteborgs Stad som avsändare. Göteborgs Stad beklagar händelsen och tar kraftigt avstånd från innehållet.

Två invånare i Angered har informerat Göteborgs Stad om att de har fått främlingsfientlig propaganda som ser ut att ha Göteborgs Stad som avsändare. Någon har fått tag i kuvert med Göteborgs Stads logotyp och använt de för att sprida ett högerextremistiskt budskap. Kuverten var märkta med stadsdelsförvaltningen Angered, de är alltså av en gammal sort som inte längre används för utskick. 

Om du har fått ett liknande brev, hör gärna av dig till goteborg@goteborg.se.

Göteborgs Stad beklagar händelsen och tar kraftigt avstånd från innehållet.

Det är för närvarande okänt om någon mer har fått ett sådant här utskick och i så fall hur många. 

Texten kan komma att uppdateras.

${loading}