Till sidans huvudinnehåll
Publicerad 11 maj 2026

Markarbeten på Sankt Eriksgatan 12 maj 2026 – augusti 2026

Under våren och sommaren byggs Sankt Eriksgatan, mellan Mätaregatan och Östra Hamngatan, om och får en ny utformning.

När arbetet är klart kommer sträckan att delas mellan flera trafikslag, men fordonstrafik sker på fotgängares villkor och i låg hastighet.

Från den 12 maj till och med augusti kommer delar av sträckan periodvis att vara avstängd för bil- och cykeltrafik. Under denna period är framkomligheten begränsad. Det kommer fortsatt vara möjligt att nå fastigheterna och gående kan passera samt ta sig in och ut ur entréerna, även med rullator och barnvagn. Bil- och cykeltrafik hänvisas till omkringliggande gator.

Arbetena med stensättning och asfaltering kan ge upphov till damm och buller under dagtid.

${loading}