Samråd om ny VA-ledning i havet från Askimsviken till Nordreviken

För att förstärka VA-ledningsnätet planerar vi att anlägga en ny VA-ledning i havet från Askimsviken i norr till Nordreviken i söder. Därför bjuder in berörda till avgränsningssamråd inför ansökan om tillstånd till vattenverksamhet enligt miljöbalken hos Vänersborgs tingsrätt, mark- och miljödomstolen.

Fastighetsägare, myndigheter och övriga intressenter som bedöms bli berörda kommer att få ta del av samrådsunderlaget via e-post eller brev. Berörda intressenter har möjlighet att lämna skriftligt samrådsyttrande till och med onsdag 21 juni 2023 via e-post johan.ryden@kretsloppochvatten.goteborg.se eller via vanligt brev till:

Kretslopp och vatten
Att: Johan Ryden (PUV)
Box 123
424 23 Angered

Syftet med samrådet är att informera och göra det möjligt att yttra sig över föreslaget. I underlaget beskrivs den planerade verksamheten, avgränsning av största möjliga påverkansområde och de intressen som bedöms bli påverkade av planerad verksamhet.

Om du är berörd men inte har fått samrådsunderlag eller om du har frågor är du välkommen att kontakta Johan Rydén, johan.ryden@kretsloppochvatten.goteborg.se, 010-251 19 19.

Kontakta Kretslopp och vatten om du har frågor

Vår kundservice når du på:

Söker du en specifik tjänsteperson ringer du:

Gamlestadsvägen 317

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[12.011742272127824,57.75619903235914] }, "properties":{ "title":"Förvaltningen Kretslopp och vatten", "content":"Gamlestadsvägen 317" } }]

Box 123
424 23 Angered