Förvaltningen för konsument- och medborgarservice i sociala medier

Flera av konsument- och medborgarservice verksamheter är aktiva i sociala medier som Facebook, Twitter och YouTube. Här listar vi dem.

Facebook

Facebook är ett socialt nätverk där användarna kommunicerar med vänner, organisationer, företag med mera. Du behöver ingen inloggning för att kunna läsa inläggen från våra verksamheter på Facebook. Men om du vill prenumerera, kommentera eller ”gilla” inläggen så behöver du ett Facebook-konto.

Facebook Konsument Göteborg
Här skriver konsumentrådgivningen, budget- och skuldrådgivningen samt energi- och klimatrådgivningen

Facebook Fairtrade City Göteborg

Twitter

Twitter är ett socialt nätverk och mikroblogg där användarna skriver meddelanden på max 140 tecken. Du behöver ingen inloggning för att kunna se inläggen på twitter. Men om du vill prenumerera, kommentera eller ”gilla” inläggen så behöver du ett twitter-konto.

Twitter Konsument Göteborg
Här skriver konsumentrådgivningen, budget-och skuldrådgivningen samt energi-och klimatrådgivningen.

Twitter Fairtrade Göteborg

YouTube

YouTube är en webbplats där användarna själva kan ladda upp filmer och filmklipp. Du behöver ingen inloggning för att kunna se filmer, men om du vill prenumerera på någon av kanalerna, kommentera eller ”gilla” filmerna så behöver du ett YouTube-konto.

Konsument Göteborg

Här ser du filmer från konsumentrådgivningen, budget- och skuldrådgivningen samt energi- och klimatrådgivningen och hållbar utveckling.

Göteborgs Stads officiella sidor

Facebook
twitter
YouTube