Vattenläckor, elavbrott och andra störningar

Här hittar du länkar till information om elavbrott, vattenläckor och andra störningar. Du som bor i hyresrätt ska i de allra flesta fall kontakta din hyresvärd vid problem i din bostad.

Hit vänder du dig

Vid problem med vatten och avlopp

Förvaltningen kretslopp och vatten reparerar vattenläckor och andra störningar i kommunens ledningsnät, så att du ska ha vatten i kranen och bli av med ditt avloppsvatten. Här hittar du information och kontaktuppgifter vid avbrott och störningar.

Vattenläckor, avbrott och störningar - information och felanmälan

Om du saknar varmvatten

Saknar du varmvatten kan det bero på olika saker, beroende på hur du bor och hur din bostad värms upp. I de flesta bostäder, inte minst flerfamiljshus, värms vattnet upp av fjärrvärme.

Avbrott i fjärrvärmenätet - information och felanmälan

När det är strömavbrott

I Göteborg finns två olika elnätsägare. Du som bor i Askim och södra skärgården vänder dig till Ellevio medan du som bor i övriga delar av Göteborg vänder dig till Göteborg Energi.

För dig som bor i Askim och södra skärgården - information och felanmälan vid elavbrott

För dig som bor i övriga delar av Göteborg - information och felanmälan vid elavbrott

Vid avbrott i fjärrvärmenätet

Upplever du som fastighetsägare att det är något problem med leveransen av fjärrvärme ska du kontakta Göteborg Energi. Det första du märker av om det är några störningar är att varmvattnet tar slut.

Avbrott i fjärrvärmenätet - information och felanmälan

Vid avbrott i gasnätet

Du som har ett eget avtal om leverans av gas, för uppvärmning eller till din spis, hittar information om eventuella problem här.

Avbrott i gasnätet- information och felanmälan

Akut gasläcka - ring 112

Vid avbrott i fjärrkylenätet

Fjärrkyla används till att kyla framförallt kontor, sjukhus och industrilokaler. Fjärrkyla bygger på samma idé som fjärrvärme och distribueras på samma sätt, i ett slutet kretslopp.

Avbrott i fjärrkylenätet - information och felanmälan