Högsbodal AG

Nu har vi flyttat tillbaka till våra nyrenoverade våra lokaler på Högsbodal AG!

På Högsbodal AG läser du ett individuellt program. Hos oss är utbildningen utformad efter dina enskilda behov och förutsättningar.

Du arbetar enskilt eller tillsammans i grupp. Här får du de kunskaper du behöver för att få ett så självständigt och aktivt liv som möjligt. På Högsbodal AG arbetar specialpedagoger, specialassistenter och elevassistenter som alla har sina särskilda kompetenser. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, tecken som stöd och andra kommunikationsverktyg som till exempel In-print och Symwriter.

Skolan ligger i en lugn miljö och har ljusa och luftiga lokaler med goda utrymmen. Vi har aktivitetsrum där du exempelvis kan se film eller uppleva musik. Vi har rum där du kan måla eller sy och i köket kan du vara med och laga till något gott. Det finns en trädgård där du kan vara på din rast och där du kan sköta blommor och växter. På gården kan du även spela basket, gunga, ta det lugnt eller och tillsammans med personalen kan du ta en promenad antingen i stadsmiljö eller i naturen.

Efter skoltid kan du få korttidsverksamhet i skolans lokaler.

Besöksadress: Lilla Kapplandsgatan 20 Hus nr 6 Högsbo sjukhusområde.