Enhetskatalogen

Filtrera

Om kundservice och felanmälan i Göteborgs Stad
Genom flera av stadens olika kundservice får du svar på dina frågor eller hjälp med en felanmälan.

Visa som:
  • Färdtjänsten och Flexlinjens kundservice

    Kommunal
    Inriktning: färdtjänst, resa, trafik

    Har du frågor om färdtjänst eller om flexlinjen? Hände det något i samband med resan som du inte är nöjd med? Välkommen att kontakta färdtjänstens kundservice. Du kan skicka ett brev med e-post eller vanlig post eller ringa.

  • Färdtjänstens kundservice fakturafrågor

    Kommunal
    Inriktning: färdtjänst

    Har du frågor om fakturabetalning av färdtjänstresor? Välkommen att kontakta oss på färdtjänsten. Du kan skicka ett brev med e-post eller vanlig post eller ringa.

  • Förvaltningen Kretslopp och vattens driftcentral

    Kommunal
    Inriktning: vatten och avlopp

    Vid problem med vatten och avlopp ska du som bor i lägenhet i första hand kontakta din hyresvärd. Du som bor i egen fastighet ska först kontrollera om felet beror på något inne i fastigheten. Om det inte är så kan du kontakta förvaltningen kretslopp och vattens driftcentral. Vid fel på vatten- och avloppsledningar inom tomtmark, kontaktar du i första hand en rörläggare. Om du upptäcker något fel på vatten- och avloppsledningar utanför tomtgräns, kan du kontakta förvaltningen kretslopp och vattens driftcentral. Översvämning Kontakta en rörläggare för att åtgärda de akuta problemen och gör samtidigt en anmälan till ditt försäkringsbolag. Om du misstänker att översvämningen beror på brister i det allmänna ledningsnätet ska du kontakta även driftcentralen så snart som möjligt. Övrigt Om du upptäcker något fel på vatten- och avloppsledningar i gatumark, till exempel en vattenläcka eller att ett brunnslock kommit ur sitt läge, är det bra om du kontaktar förvaltningen kretslopp och vattens driftcentral.

  • Förvaltningen Kretslopp och vattens kundservice

    Kommunal, Angered
    Inriktning: avfall, vatten och avlopp

    Förvaltningen kretslopp och vattens kundservice svarar på frågor som rör vatten-, avlopps- och avfallstjänster, fakturor och avfallssortering.

  • Göteborg Energi Kundtjänst

    Kommunal
    Inriktning: energi

    OBS! Felanmälan dygnet runt på: 020-62 60 60 (gäller elleverans, fjärrvärmeleverans, gasleverans, villapannor, fjärrkyla och färdig kyla) Vid avbrott på värme- och varmvattenleveranserna kontaktar du som hyresgäst din fastighetsskötare eller fastighetsägare.

    Öppettider

    • Besökstid: mån-fre 09-16.30
  • Servicetelefon Luft

    Kommunal
    Inriktning: luft

    Servicetelefon Luft är miljöförvaltningens kundtjänst för frågor om luften. Kontakta oss för frågor om luftkvalitet, luftföroreningar, luftövervakning, luftmätningar och allmänna frågor om luften i Göteborg.